Masz pytania o narzędzie?
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się wątpliwości.
Strona w budowie...
Masz pytania o narzędzie?
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się wątpliwości.
„W głowie się mieści” zostało stworzone dla psychologów, psychoterapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym oraz nastolatkami. Może być stosowane także w psychoedukacji rodziców i grupowych zajęciach terapeutycznych.
Tak, narzędzie zawiera elementy (np. miny–obrazki emocji), które ułatwiają wprowadzanie pojęcia emocji u młodszych dzieci. Jednak pełna praca z modelem (myśli automatyczne, alternatywne, pułapki w myśleniu) jest zalecana w przypadku dzieci od ok. 12. roku życia.
Można z niego korzystać m.in. przy:
pracy z lękiem i napięciem,
trudnościach w regulacji nastroju,
konfl iktach rówieśniczych,
problemach szkolnych (unikanie, brak motywacji),
psychoedukacji w terapii indywidualnej i grupowej.
Narzędzie najlepiej sprawdza się po przeprowadzeniu wstępnej psychoedukacji z dzieckiem – o emocjach, reakcjach z ciała i myślach. Ważne jest także stopniowe wprowadzanie młodego klienta w model poznawczo-behawioralny. Dzięki temu praca z planszą staje się dla dziecka zrozumiała i angażująca.
Tak, zestaw świetnie sprawdza się również w pracy z małymi grupami – dzieci mogą wspólnie analizować sytuacje, a terapeuta moderuje dyskusję, wykorzystując planszę jako punkt odniesienia.
Nie – „W głowie się mieści” nie jest samodzielnym programem terapeutycznym. To narzędzie wspierające pracę specjalisty, ułatwiające dziecku zrozumienie procesów, które stoją za jego zachowaniem.
magnetyczne i suchościeralne elementy – wielokrotnego użytku,
dodatkowa plansza do przechowywania ruchomych części,
filcowa teczka A3 – bezpieczny transport i porządek w gabinecie.